Αυτό το μήνα, η κινεζική κυβέρνηση θα φιλοξενήσει το Φόρουμ Belt & Road, προσκαλώντας κυβερνητικούς και επιχειρηματικούς ηγέτες από όλον τον κόσμο για να συζητήσουν τα οφέλη και τους κινδύνους του λεγόμενου «Νέου δρόμου μεταξιού».  Ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping τον εξήγγειλε το 2013, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αναμένεται να παραστεί και θα ανακοινώσει σημαντικές συμφωνίες με την Κίνα από το Ρωσικό Ταμείο Επενδύσεων  η Κίνα και η Ιαπωνία δηλώνουν μέχρι σήμερα προκλητικά απώντες, ενώ ο Tom McGregor  σχολιαστής και συντάκτης για τον κινεζικό ισότοπο ειδήσεων CCTV.com, με έδρα το Πεκίνο, διερωτάται εάν οι ξένοι ηγέτες θέλουν ή όχι οι Κινέζοι να κατασκευάσουν σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας για τις χώρες τους, δεδομένου ότι 64 κράτη έχουν ήδη εγγραφεί για να συμμετάσχουν.

Η στρατηγική One Belt, One Road της Κίνας ξεκίνησε το 2013 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Κινέζου Προέδρου στο Καζακστάν και στοχεύει στην ανάπτυξη υποδομών και στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των χωρών της Ευρασίας, με επίκεντρο τη χερσαία οικονομική ζώνη μεταξοτυπίας (SREB) και τον θαλάσσιο μεταξοτυπικό δρόμο του 21ου αιώνα. 

Το 2012, η ​​RDIF και η CIC ίδρυσαν το επενδυτικό ταμείο Ρωσίας-Κίνας (RCIF) με κεφάλαια ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση των οικονομικών, εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων Ρωσίας-Κίνας.

Ο Tom McGregor τονίζει ότι το Πεκίνο υποσχέθηκε να δαπανήσει περισσότερα από 1 τρισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής για χώρες που έχουν προσχωρήσει στις περιφέρειες – την Ασία, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη, την Ωκεανία και την Κεντρική Ασία.Η πρωτοβουλία θα ωφελήσει τα συμμετέχοντα κράτη μέλη, δεδομένου ότι η Κίνα θα βοηθήσει τις κυβερνητικές κυβέρνησης να δημιουργήσουν κόμβους logistics – δρόμους, σιδηρόδρομους, λιμάνια, γέφυρες και αεροδρόμια. Πάρκα παραγωγής · Ενεργειακών ζωνών με σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και νέα χρηματοπιστωτικά κέντρα.

Τα έργα είναι δαπανηρά και θα μπορούσαν να χρειαστούν δεκαετίες για την οικοδόμηση, αλλά είναι ένα win-win για τις εταιρείες που πηγαίνουν σε παγκόσμιο επίπεδο για το εμπόριο και τις επενδύσεις. Θα υπάρξει ευκολότερη ροή μεταφοράς αγαθών, οι άνθρωποι μπορούν να κινηθούν με μεγαλύτερη άνεση και λιγότερη ταλαιπωρία για την ανταλλαγή ξένων νομισμάτων κατά την υπογραφή διασυνοριακών επιχειρηματικών συμφωνιών.

Το Πεκίνο ωφελείται περισσότερο, αλλά αξίζει τον κόπο

Η Κίνα και οι κινεζικές εταιρείες αναμένεται να επωφεληθούν κυρίως από το γεγονός ότι το Πεκίνο μπορεί να μειώσει το πλεόνασμα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας του χάλυβα και οι Κινέζοι εργολάβοι κατέχουν ύψιστη προτεραιότητα στην κατασκευή βασικών υποδομών για άλλες χώρες.

Ωστόσο, δεδομένου ότι το Πεκίνο είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής της Belt & Road, αξίζουν το δικαίωμα να καθορίζουν τους γενικούς κανόνες, εφόσον άλλες χώρες συμφωνούν με τους όρους τους. Και αν υπάρχει διαφωνία, τότε το έργο μπορεί να χτιστεί σε άλλη χώρα που θα το θέλει ακόμα περισσότερο.Κάνει ρεαλιστικό νόημα, για την Κίνα να επενδύσει τόσο έντονα σε παγκόσμια έργα υποδομής και να αναμένει κάποια απόδοση των επενδύσεων.

Για παράδειγμα, ο CPEC (Οικονομικός Διάδρομος Κίνας-Πακιστάν) προβλέπει ένα τολμηρό σχέδιο για το άνοιγμα νέων εργοστασίων, σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ιατρικών κέντρων στην πακιστανική πλευρά των συνόρων. Οι κινεζικές εταιρείες θα λάβουν γενναιόδωρες μακροπρόθεσμες χρεώσεις μίσθωσης και χαμηλές φορολογικές επιβαρύνσεις για τα επόμενα 30 χρόνια.

Νέα εποχή της διεκπεραίωσης των εξωτερικών ενισχύσεων

Παρόλα αυτά, οι οικονομικοί εθνικιστές της πρώην Πακιστάν έχουν καταγγείλει τη συμφωνία ως πραξικόπημα για την Κίνα, αλλά παραβλέπουν το απλό γεγονός ότι χωρίς το CPEC το Πακιστάν δεν έχει επαρκείς ΑΞΕ (άμεσες ξένες επενδύσεις) για να μεταμορφώσει τις μακροχρόνιες αδρανείς οικονομικές συνθήκες για πραγματικά Βιώσιμη ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.

Ως εκ τούτου, η κατασκευή της CPEC παραμένει σε αδιέξοδο με περιττές γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και φαίνεται απίθανο να υλοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή σύντομα.Το Πεκίνο μαθαίνει ένα σκληρό μάθημα ότι καμία καλή πράξη δεν μένει ατιμώρητη. Η CPEC προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία στις πακιστανικές επιχειρήσεις να πετύχουν, καθώς μπορούν να διεξάγουν περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες με την Κίνα.

Ωστόσο, οι πακιστανοί πολιτικοί, δημοσιογράφοι και ακτιβιστές παραμένουν ύποπτοι για τα κίνητρα του Πεκίνου. Οι θεωρίες συνομωσίας έχουν στροβιλιστεί ότι η Β & R θα αναγκάσει κυριαρχικές κυβερνήσεις να υποκύψουν στην Κίνα για πάντα.

Αντί να βλέπει τα οικονομικά οφέλη, το πλήθος αντι-B & R έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι καλύτερο για τις χώρες να μην κατασκευάσουν υποδομές εάν εμπλέκονται οι Κινέζοι, ανεξάρτητα από το πόσο γενναιόδωροι είναι οι όροι μιας συμφωνίας.

Ξεπερνώντας τις υποψίες οι εγγραφόμενοι στο AIIB

Η Belt & Road της Κίνας προσφέρει αμοιβαία οφέλη για όλα τα συμμετέχοντα έθνη. Αν χρειάζεστε περισσότερες σιδηροδρομικές γραμμές για να εξάγετε σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στο εξωτερικό, τότε θα δώσετε στην Κίνα μια κλήση. Η AIIB (Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων Υποδομών) ιδρύθηκε από το Πεκίνο για να χρησιμεύσει ως χρηματοδοτικός μηχανισμός χρηματοδότησης για την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής.64 κράτη μέλη έχουν εγγραφεί στο AIIB, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ιαπωνία δεν έχουν υπογράψει ακόμη. Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπμ θα μπορούσε να διαπραγματευτεί μια καλύτερη εμπορική συμφωνία με το άλμα, ενώ ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Shinzo Abe μπορεί να μειώσει τις κινεζικές εντάσεις και με την υπογραφή του.

Ο Πρόεδρος Trump έχει δεσμευτεί επίσης να ανοικοδομήσει την υποδομή της Αμερικής, αλλά θα κοστίσει πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια. Το AIIB μπορεί να προσφέρει το απαραίτητο κεφάλαιο για Αμερικανούς κατασκευαστές που είναι έτοιμοι με φτυάρια.

Περισσότερα στο spoutniknews.com